Saturday 29 August 2009

perut senang..lalalala..

hari ni aku sampai awal kot dirumah..ntah,tapi macam lewat plak.x kesahla.janji dah sampai rumah..penat yang bukan kepalang yang ditanggung aku dari temapt keje terbayar dengan sekeping tilam yang separa empuk..aku mandi,cucikan diri,wangikan diri dengan deodarant baru adidas aku yang kaler hijau..kemudian langsung aku memengsankan diri..hari suda petang,aku pun terbangun.jam menunjukkan pukul 2 lebih kot.actual time aku x ingat..terdengar suara kucai,tim diluar bilik.ape kejadahnya nak bising2 diluar bilik dikala petang sabtu nan indah ini..dalam aku cube ilangkan mamai2 bangun tido,aku teringat hari ni ada acara masak beramai2,berbuka beramai2 bersama kawan2 yang lain..tapi kene tong2la sorang rm10.aku bangun terus g mandi.lalu kucai n tim ajak p giant.shopping barang untuk masak nanti..
so,kiteorang shoppingla macam mak cik-mak cik shopping barang basah..target menu ialah spageti.selera nak itali budak2 ni..dan nampak sangatla yang kiteorang ni kurang arif bile bab2 shopping nih.ade je yang nak beli.tapi bile memikirkan bajet yang ciput terus potong.masing2 akur dengan bajet yang ciput..ingat terus balik rumah,tapi survey bass kat angsana.kucai mau beli bass.masuk je kedai survey2.nek beli x kot.tapi beli kueh mueh kat bazar ramadhan luar angsana.time ni x havoc lagi.memang x sehavoc kat extra,uda.tu memang chaos jack..
masa semakin suntuk.masing2 masak dengan hyper speed.kalau meter tu bole pusing 2 kali,dah pusing kot.gedebak gedebuk gedebak gedebuk siap jugak akhirnye..tinggal nak prepare jela untuk buka nanti.aku jadi baik hati coz ni amalan time dok kampung.trade kueh ngan jiran.so aku buat bende yang same..aku ingat x berbalas rupenye jiran aku balas lagi power seh.ntah macam mee sup,tapi macam soto.siap nuget,keropok basah.tq neighbour!besok kite trade lagi eh..hehe...
mase semakin suntuk.waktu berbuka sudah mau menjelang.abu n apis pun datang bersama tapau masing2.isma ngan wak pun datang juga bersama tapau masing2..so,acara berbuka beramai2 bermula..gile kenyang seh.tapi best coz eratkan lagi frienship.tapi wak tipu aku.die cakap isma nak datang ngan bawak ayam golek 2 ekor.aku ni jenis mudah percaya..rupe2nye ditipu..tapi x kesahla kot..yang penting kiteorang kekenyangan yang amat.wak siap tido pas makan.abu pun same seh..aku mandi lagi sebab panas yang amat.kemudian masing2 kuar rumah menuju ke osman..seminggu aku x lepak osman.hahaha..jadi rindu plak..hari ni ade match chelsea vs ape ek ngan man u vs arsenal..

No comments:

Post a Comment